Många goda skäl

22 Nov

December innehåller, tack och lov, många goda skäl att få baka smarriga tårtor. Du som var med mig när jag fyllde år senast, minns att det bakades både det ena och det andra.

Min personliga favorit, åtminstone utseendemässigt, var dock Stella Mc Cartney cake. Denna ombloggade vackra, vackra skapelse; som ändå inte blev så bra som jag hade tänkt mig, då blodgrapen på affären inte såg vidare fräsch ut. De röda färgklickarna saknades helt klart! Men nu finns alltså chansen igen och denna gång tänker jag göra den lite mer julig.

Vad tror du om mjuk pepparkaksbotten som tårtstomme och sedan en fyllning av clementinmousse? Och så en vanlig cream cheese-frosting på toppen som grund för dekoren?

Låt som skön julmusik i min öron.

Ett svar to “Många goda skäl”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Planera halva nöjet « - 30 november, 2011

    […] min sambos arbetsplats årliga glöggmys, som enligt ny tradition ska hållas hemma hos oss (hej jultårtor!), jul inklusive julbaket och nyår. Yey – planerandet tar aldrig […]

Lämna en kommentar