Hot, hot, hot

3 Jan

chilisFör ett tag sedan så delade Jonas Cramby med sig av ett antal texmex-recept i DN. Jonas släppte ju en bok i ämnet tidigare i höstas – Texmex från grunden. Jag har haft den där sidan bokmärkt ett tag nu och dreglar lite lätt varje gång jag påminns om att jag tänkt laga ett av recepten – Beef Chili Taco.

Nu har jag i alla fall kommit så långt att jag skaffat torkade chilifrukter. Det är en ancho (den mörka) och en chipotle. Om jag minns rätt. Planerar att laga härligheten till helgen – håll utkik.

Kommentera

