Amerikanskt mellis deluxe

30 Aug

20120830-172527.jpg
Ja du, kära bloggläsare. Vissa dagar skriker kroppen efter synnerligen märkliga saker.

Trots att jag aldrig ätit en (film-)klassisk sandwich med sylt och jordnötssmör, så var det precis vad jag längtade ihjäl mig efter härom veckan.

Man tager:
Fyra skivor formfranska
Bregott
Jordnötssmör
Hallonsylt

Bre på smör och pålägg. Smacka ihop dem. Klart.

Mitt i alla snabba kolhydrater och all barnslighet, hade jag i alla fall den goda smaken att låta kanterna vara kvar. Alltid nåt.

Och ja, det var faktiskt riktigt gott.

Kommentera

