En utmaning

21 Maj

Brukar som bekant läsa Jonas Crambys blogg Chez Cramby – gör gärna det du också. Läs gärna även andra texter, han är en finfin författare.

För tillfället har Jonas en serie som han kallas Masters of the smörgåsuniversum där han lagar och rankar universums bästa smörgåsar. Vi gillar ju smörgåsar inte sant… Nu senast hade turen kommit till Eggs Benedict. Jag har aldrig vågat mig på att pochera ägg själv, men när det presenteras på ett så stiligt sätt som i Jonas inlägg kan jag bara inte låta bli att känna mig utmanad. Dessutom ger det mig dubbel anledning att använda nya köksmaskinen, dels till bröddegen, dels till såsen.

Challenge accepted!

När den ska genomföras låter jag däremot vara osagt…

 

Kommentera

