Lakritsdröm

24 Apr

Fick mig en riktig lakritsdröm till livs i lördags. Jag var bespetsad på att besöka lakritsfestivalen med en kompis, så döm om min förvåning när jag istället fick en möhippa.

Möhippa till trots, mina vänner vågade inte helt fövägra mig min lakrits och kvällen bjöd på en dessert helt i min smak. Var och en fick blanda fritt av vaniljglass, krossad Marabou Black Limited Edition, Tyrkisk Peber, O’hoj Hard Topping saltlakritssås, vispad grädde och maränger.

Och jag blandade. Av allt. Helt utan skam i kroppen. ”Herrrrrrrrrrrre Gud!” som Björn Ranelid skulle sagt. Jag kanske gifter mig med desserten istället. Någon däremot?

Och förresten, om du gillar desserter med lakrits, kolla in lite gamla inlägg med fokus på sött och salt: Lakritsmaränger och Hallon- och lakritsparfait.

Foto: Produktbilder från Marabou, Fazer och Gb Glace.

Ett svar to “Lakritsdröm”

  1. elila90 24 april, 2012 den 19:51 #

    Låter underbart med lakritsen! Nomnom

Kommentera

