Internationella lakritsdagen

12 Apr

20120412-191054.jpg

Hurra!

Karlbergs kök gjorde mig uppmärksam att den 12 april – i dag alltså – är internationella lakritsdagen. Hurra hurra!

Hur firar jag detta. Jo det ska jag berätta. En skåpsinventering visade att det finns både lite finsk sötlakrits och en ask av supersalta Opal.

Jag firar dessutom med ett litet tips: får du någonsin chansen att smaka isländska Djupur så ta inte bara en. Ta hela påsen. De är helt otroligt goda. Som ett litet tips från mig till dig så här den 12 april.

20120412-191104.jpg

2 svar to “Internationella lakritsdagen”

  1. Karlbergs kök 12 april, 2012 den 19:49 #

    Ska du gå på festivalen? Jag skulle gå om det inte vore helgen innan lägenhetsvisning. 😦

    • Sötlakrits och smultronhjärtan 12 april, 2012 den 20:19 #

      Det är tanken! Har biljett, så vitt jag vet. Är tyvärr fattig som en kyrkråtta denna månaden, men jag får väl leta i alla fickor. Kommer ju inte kunna gå dit utan att handla.

Kommentera

