Nytt i bloggen

20 Mar

Foto: Skärmdump från Green Kitchen Stories

Jag har lagt till en lista i högermenyn med länkar till andra trevliga matbloggar. Läs dem gärna! Och ta extra gärna en titt på supersnygga Green Kitchen Stories. Stort tack till Karlbergs kök som tipsade.

Jag har själv labbat en del med wordpresstemat som GKS använder, utan att riktigt få till det. Nu blir jag onekligen sugen igen. Jag gillar att det sätter press på fotokvaliteten, för vad vore mat och ätande utan synintrycket. Personligen fotar jag ganska halvhjärtat med en smartphone och redigerar sedan bilderna i antingen en app eller i Photoshop. Större krav på bilderna ställer ju större krav på fotografen och på kameran. Det dåliga svenska vinterljuset och smartphonens kamera är inte direkt vänner. Gula, suddiga bilder är oftast resultatet.

Vem vet, en vårstädning av bloggens utseende (och bloggarens ambitionsnivå) vore kanske på sin plats? Vad tycker du som läser? Och vilken är din favorit bland matbloggarna?

Foto: Skärmdump från Green Kitchen Stories

Kommentera

