Favoritlistan

13 Mar

Ok! Här kommer resultatet av min efterlysning av hemkunskapsklassiker:

  • Chicken a’la king
  • Pannkakor
  • Köttbullar x2
  • Lasagne med tagliatelle istället för plattor
  • Fruktsallad
  • Bullar
  • Grahamsbullar
  • Köttfärssås och spaghetti
  • Kinagryta
  • Egen pasta
  • Fisk i folie
  • Pizza
  • Saftsoppa
  • Kräm

Stort tack till er som tipsade! Jag har även ett svagt minne av ett amerikanskt tema där vi nog gjorde cole slaw och jello. Kan det ha varit samtidigt som pizzan kanske? Lite blandad kompott således. Hur ska jag kunna välja är frågan.

Men ok – här kommer de hemkunskapsklassiker som ska ingå i temat:

  • Köttbullar
  • Fisk i folie
  • Pizza
  • Lasagne
  • Kräm

Och som vi tidigare kommit överens om: tanken är att jag lagar rätter som vi fick lära oss i högstadiet, men som jag skulle göra dem idag. Pimpade klassiker, kan man nog säga. Bättre teknik, mer inspiration och andra kombinationer av råvaror.

Och jag tänkte redan nu hinta om det efterföljande temat: Det innefattar maskiner! Det vill du inte missa.

4 svar to “Favoritlistan”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Hemkunskapsfavorit 1: Köttbullar « - 19 mars, 2012

    […] Perfekt, nu när jag utlovat ett tema kring favoriter från hemkunskapen. Den första favoriten på listan är köttbullar och det blev också fredag kvälls […]

  2. Hemkunskapsfavorit 2: Fisk i folie « - 20 mars, 2012

    […] även lördagens middag blev en favorit från listan. Fisk i folie: enkelt, gott och lätt att […]

  3. Mellanspel: Piroger « - 22 mars, 2012

    […] ja. Ny bloggdesign. Det firar vi med ett mellanspel i favoritlistan i form av piroger tycker jag. Och under tiden vi avnjuter dem så får du gärna tycka till om den […]

  4. Hemkunskapsfavorit 3: Lasagne « - 7 april, 2012

    […] på listan över de fem favoriterna som ingår i temat har vi sedan pizza och […]

Kommentera

