Lunchrapport

8 Mar

Här på kontoret har det blivit dags att bryta för lunch – så jag passar på att lämna en liten rapport. Inte om lunchen då, som man kan tro (matlåda med spaghetti och köttfärssås om någon undrar). Rapporten gäller två nya lakritssmaker, eller vad man ska säga. Jag har provat två nya varianter av Läkerol – Samba Licorice och Licorice Seasalt.

Ja, Läkerol är en halstablett och inget godis. Men jag har den fula ovanan att ofta ha ett paket till hands, om godissuget skulle smyga sig på. Det hjälper lite.

Det mest spännande med dem är att den ena är kvadratisk medan den andra är rund. Smakerna då? Vad samba smakar, förutom lakrits,  framgår inte av kartongen, varken av bild eller text (det framgår inte av Läkerols webbplats heller, kan jag meddela, där den inte ens presenteras). Kan det vara ananas? Ananas är väl rätt samba? Eller kan det vara kokos? Tja, de är rätt ok. Lite fruktiga sådär.

Lakrits och havssalt är ju en många gånger om bevisad framgång (lakritstryfflar med havssalt någon, omonomomnomnom). Men här hittar jag ingen smak av salt alls (tar en till för att vara på den säkra sidan). Däremot är den en otroligt god lakritssmak på pastillen. Lite söt, men ändå inte. Och ja, det salta lyser med sin frånvaro.

Eftersom att jag fått frågan tänkte jag även passa på att försäkra om att jag inte bloggar på arbetstid. Jag skriver oftast utkasten på kvällen, sen korrläser och publicerar jag ofta i samband med lunchen och trycker ut det till Facebook och Twitter antingen direkt eller senare framåt kvällen. Eftermiddagspublicering ger lite bättre trafik.

Lämna en kommentar