Gott slut

31 Dec

Gott slut önskar jag alla läsare. Alla tio. Lite middagsrapporter kommer.

Tyvärr fick min surdeg ett allt annat än gott slut. Den har nämligen dött och lindat in sig i en stank av aceton. En högtidlig begravning i soppåsen har redan ägt rum.

– På’t igen bara, tänker jag. Men nu kryper det fram från min andra hälft att han ändå inte gillar surdegsbröd särskilt mycket. – Jäst är bättre, säger han.

– Hrmf! avslutar jag då.

2 svar to “Gott slut”

  1. Karlbergs kök 31 december, 2011 den 10:46 #

    Du får ta dig till Rosendahls och köpa en dinkelsurdeg. Jag har fått min av Cecilia och den kommer därifrån. Trivs jättebra om den får mat, dvs vatten och fullkorsndinkel, var 14:e dag 🙂

Kommentera

