När min deg är sur

2 Dec

När jag äntligen ska få prova att baka mitt första surdegsbröd, så funderar jag på om det ska bli det som min gode vän Markus bjöd på i lördags, surdegsvört. Varför göra det enkelt för sig. Har man aldrig bakat med surdeg och aldrig bakat vört, så är det lika bra att ta båda tjurarna vid hornen samtidigt.

Men det är bara en tanke, än så länge. Det är några dagar kvar innan jag behöver bestämma mig.

Det är Markus som har tagit bilden. Jag har bara tagit den från honom…

2 svar to “När min deg är sur”

  1. Matilda 2 december, 2011 den 21:04 #

    Tycker du kan baka detta bröd! Bara att köra på!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Det första surdegsbrödet « - 7 december, 2011

    […] Det blev inte surdegsvört vid första försöket, vilket jag först hade funderingar på. Det blev ett vanligt simpelt Levainbröd (om jag har förstått det hela rätt). Gott blev det under alla omständigheter. Men vi kommer dit om en stund. […]

Kommentera

