Glöggprovning live

26 Nov

20111126-205848.jpg

Ok, bättre sent än aldrig. Drygt två timmar efter utsatt tid kommer de första omdömena.

Glögg med chili och peppar
God! Mycket kardemummasmak. Mycket mindre chili och peppar än jag trodde.
Gästomdöme: Det framkom inte att det var varken chili och peppar! Mycket mild.

Min egen hemkörda lakritsglögg
Nä, Inge vidare. Vinig, lite salmiak, lite sur liksom.

Gästomdömen: Smakar inte lakrits (i kör). Luktar jättegott. Lite lakrits ändå. Bättre än pepparrotssnapsen.

En glögg med blå etikett (Tegnér och son, Biskopens blandning var det nog)
God. Massor med kardemumma. Lite för söt.

Nä, nu blev det grogg istället. Det recenserar vi inte. Jag lämnar det åt julgrisen.

Ok. Nu ska ni vara väldigt tacksamma. Jag har provat en drink som ingen annan, någonsin, behöver prova igen. Rödvin och julmust. Fy fan, vad förbannat jävla vedervärdigt. Prova inte. Och om du provar, kom inte och säg att jag inte varnade dig!

Ett svar to “Glöggprovning live”

  1. Markus- johannesbo 27 november, 2011 den 21:43 #

    Nog fanns det lakritssmak i glöggen alltid, som en len smekning som kom efter en stund:)

Kommentera

