It’s a must

18 Nov

20111118-184726.jpg

Must är ett måste, så är det bara. Jag har nyligen knäckt första flaskan för säsongen. Och det är bara så gott!

Men, eftersom jag gillar att blanda. Och eftersom jag har någon sorts inre röst som ständigt deklarerar att ”det ena behöver inte utesluta det andra” så har jag gjort min egen fusksnabbmumma sp här lagom till fredagsmyset.

Man taga;
1 öl
1 must

Man slå dem tillsammans.
Klart.

Men det slutar inte det. Satte nyss en deg som ska få kalljäsa över natten och bakas ut till frallor i morgon. Det kanske var lite udda tänkt. Men jag tog 2/5 must, 3/5 vatten som degspad.

Sjukt taggad på resultatet. Brukar använda öl som degspad ibland och det funkar ju finfint; så varför inte liksom?

Ett svar to “It’s a must”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Must är ett måste « - 24 november, 2011

    […] det är ju bara den svenska versionen av ett inläggsnamn från härom dagen. Men jag tänkte utveckla det hela […]

Kommentera

