Människor på väg någonstans

16 Nov

Jag sitter på Arlanda Express. Jag är på väg någonstans. Utanför fönstret ser jag säsongens första riktigt frostnupna morgon. Solen har nyss gått upp och lyser fortfarande med ett svagt orange ljus.

Vi passerar E4 norr. Bilarna står i kö. Människorna i bilarna står också i kö, de kan inte annat. De är på väg någonstans. Jag undrar vart de ska.

Vart ska alla människor hela tiden? Jag tror att många av oss har tänkt den tanken; när vi själva, på väg någonstans, köar i kollektivtrafiken, på någon motorvägled eller på cykelbanan. Varför är folk inte bara nöjda med att stanna där de är?

Jag är på väg till Arlanda. Närmare bestämt till ett viktigt möte. Närmare bestämt ett möte med ett viktigt beslut. Sen ska jag åka hem igen.

Men just nu är jag på väg. På spår. Och just sagda spår i kombination med mobilbloggande får mig att må illa.

Klart slut – varulvstjut.

Kommentera

