Det glöggar mot jul

4 Nov

Snokade runt på Systembolagets webb nyligen och då i synnerhet i glöggsortimentet. Jag har efter det utmanat mig själv att införskaffa ett gäng olika glöggar till helgen och prova mig igenom dem. Det är ju utmaning som man bara måste anta. Fokus är såklart på udda glögg. Vid en första anblick lutar jag åt:

Herrljunga glögg – rom och choklad. Rom är gott. Choklad är gott. Glögg är gott. Om det funkar tillsamman visar sig…

Herrgårdsglögg lakrits. For obvious reasons. Känn din fiende och lär av deras misstag. Eller nåt. Jag tror för övrigt att jag drack denna redan förra året…

Ripa starkvinsglögg med smak av peppar och chili. Det är bara för sjukt. Måste provas!

Nygårda julmust, lagrad på boubonfat. Inte glögg men kanske gott ändå. It’s a must, som jag brukar säga.

Skål på mig. Rapport kommer när glöggdimmorna lättat.

Har du provat någon udda sort i år – eller kanske någon av de ovan? Alla tips och varningar mottages tacksam.

 

Ett svar to “Det glöggar mot jul”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Första glöggprovningen « - 17 november, 2011

    […] en uppföljning till ett gammalt inlägg om glögg jag ville prova, kommer nu här ett inlägg om glögg jag faktiskt har provat sedan dess. De planerade inköpen […]

Kommentera

