En så kallad rapport

29 Sep

Jo.

I söndags var det alltså dags för löparsommarens stora mål – Lidingö tjejlopp. 10 km i kuperad terräng för att bevisa för mig själv att träning faktiskt ger resultat. Eller ja, det var ju förhoppningen i alla fall. Jag var synnerligen sammanbiten på väg mot starten…

Jag har tidigare gjort ett inlägg om förra årets insats. Den insatsen var varken bra eller särskilt rolig om jag ska vara helt ärlig. Min stora stora förhoppning inför årets start var ju att jag skulle göra en markant bättre tid, eftersom jag faktiskt inte sprang mer än kanske 6,5 km av de 10 förra året. Logiken säger ju att om jag springer 10 av 10 km i år, så borde jag göra en mycket bättre tid. Eller?!

Trots en annalkande förkylning så gick det bra, på det stora hela. Jag kom ihåg att ta med tidtagningschipet i år, hade valt rätt klädsel för temperaturen och batteriet i iPhonen höll för både musik och för GPS-tracking under hela loppet.

Tiden då? Ok; kan vi väl sammanfatta det som. Jag är nöjd, jag klarade mig på rätt sida mitt (inte så högt satta) mål och jag känner mig fortfarande sugen på att bli bättre. Jämförelsen med förra årets staplande visar också att jag var 4 minuter 55 sek snabbare på första 5 km i år och 8 min och 40 sekunder snabbare på de sista 5 km. Alltså drygt 13 minuter bättre totalt. Sammanfattning av dagens resultat för den som orkar. Eftersom vi avrundar nedåt kan vi väl säga att sluttiden var 1.08.

Under timmen nästa år, ok?

Ok!

Jag ser dock oförskämt (och lite väl hysteriskt) glad ut efter målgång. Men det om något är väl logiskt – jag behöver inte springa mer!

Kommentera

