En award minsann

29 Sep

De fantastiska kreatörerna med bloggen Garnglada har delat ut en award till mig. Jag kan inte annat än tacka och bocka såklart. Vilken ära – i synnerhet som det är lite stiltje på inläggsfronten för tillfället. En award ger onekligen inspiration att skriva vidare.

Med awarden följer fem frågor som snällt ska besvaras. Kommer här:

1. Varför började du blogga?

Det är en fråga jag ställer mig ibland. Delar av svaret ges i detta inlägg. Ganska mycket av svaret, i ärlighetens namn. Men är det hela sanningen? Nej, en liten, liten del av mig vill nog synas också… För den stora världen där ute menar jag.

2. Vilka bloggar följer du?

Jag följer massor med bloggar; modebloggar, matbloggar, reklambloggar med mera. En del för bildernas skull (läs shoppingtipsen), andra för de välskrivna texternas. Men för att nämna tre av alla:

Elsa Billgrens blogg Need help dressing? är ju ett ohämmat frosseri i fras, kalas och pastell. Måste nämnas i detta sammanhang.

Jonas Thentes bokblogg på DN.se. För den som uppskattar skarpa och underfundiga texter.

Not another planning blog av Nina Åkestam. Välskrivet och med mycket humor. Och så är jag lite avundsjuk på att Nina bor i NYC.

3. Vilka är dina favoritfärger?

Just nu: Mintgrönt, skogsgrönt (aka British Racing Green), marinblått och svart.

4. Vilka är dina favoritfilmer?

För många och för diversifierade för att nämna.

5. Vilken är din drömresa?

Jag hade inte haft något emot att köra en Mustang (eller en pickup igen?!) tvärs över den nordamerikanska kontinenten. Starta i nordöstra USA och sedan ta sig söderut, svänga västerut en bit längs Mexikanska golfen, svänga norrut mot Salt Lake City och mot sedan Las Vegas (Hallå Elvisbröllop!!), passera LA och San Fransisco för att slutligen vända kosan mot Kanadensiska västkusten och Alaska. Eller nåt… Nedan bilder från senast det begav sig. Och då var det bara en bråkdel av kontinenten som jag betade av.

Det sista uppdraget som den mycket hedersamma awarden medför är att skicka den vidare till en annan blogg. Jag vill gärna ge min(a) award(s) till Karlbergs kök och till Johannesbo. Karlbergs kök är bloggen som gör mig fruktansvärt hungrig och galet ressugen på samma gång. Farligt farlig, men härlig härlig. Johannesbo när drömmen om att leva efter naturens cykler och att odla och och förädla egna råvaror. Allt det jag drömmer om att orka bry mig om och göra, men aldrig kommer till skott med.

Kommentera

