Startgrupp Lidingöloppet

7 Sep

Såg precis att jag kommer starta i tredje led i årets Lidingö Tjejlopp. Förra året startade jag först i sjunde led. Det faller sig ju naturligt att börja fundera över om det gör någon skillnad att starta tidigare. Färre personer före att tränga sig förbi? Inte så troligt i mitt fall. Färre som går i de tidiga leden, så att tempot är mindre ryckigt? Förhoppningsvis. Att hålla ett jämt tempo är en av mina framgångsfaktorer. Sen kan jag ju försöka att inte komma sent till starten i år och vara tvungen att ställa mig sist i startgruppen. Det var ju faktiskt en aning klantigt.

Annars, så här dryga två veckor före loppet, så går träningen bakåt. Jag är både långsammare och springer kortare sträckor än tidigare. Mitt mål med träningen är att ha sprungit 7-8 km sammanhållande före den 25. Med det extra adrenalin som tävlingen i sig ger, så borde jag då utan problem kunna ta mig runt hela milen med värdigheten i behåll. När det gäller tid har jag inga speciellt högt satta mål, klarar jag mig under 1.10 är jag nöjd.

Jag har i all fall att ett startnummer som är lätt att minnas i år: 33636. Det i sig är ju en framgång, om de övriga uteblir menar jag. 13.50 den 25 september smäller det.

Kommentera

