Blossa 11

6 Sep

Jaha. Årets smak från Blossa är alltså kaffe: Blossa 11 Arabica. Jag tänker först: Intressant! Sen ångrar jag mig lite och tänker: Skumt, eller?! Sen tänker jag lite till och kan inte annat än undra: Hur fan smakar det?

Intressant nog, har man i samarbete med årets konditor 2010, Roy Fares känd från bland annat SVTs Go Kväll, tagit fram ett antal recept på bakverk som passar till glöggen. De gillar jag däremot skarpt! Så baka kommer jag säkert göra. Muffins, tryfflar och cheesecake av olika slag är ju redan vanligt förekommande i mitt kök.

Om jag tar glögg till fikat eller bara en slät kopp kaffe återstår att se.

Kommentera

