En svart själs bekännelser

23 Aug

Ja. Det är väl bara att erkänna. Det finns gamla synder och skelett i garderoben. Här är ett av de värsta. Ett plötsligt uppflammande bloss, lika hastigt slocknat igen. Jag vill tillägga att eländet tidigare uppvisade ett visst mått av design, men sedan Metrobloggen bytt teknisk plattform är den försvunnen.

Iaf. Just precis detta skelett är tillbaka. Ja, du läste rätt. Skelettet är uppe och springer igen. Det hela började för lite drygt ett år sedan. Jag fyllde 30 och fick en start i Lidingö tjejlopp av min bror. Jag hade då tränat ca 3 km under året, men det var ju bara att bita ihop och ställa upp. Och resultatet blev precis vad jag förtjänade. Förutom att jag inte kunde gå på flera dagar.

Mellantider – Lidingö Tjejlopp – LT10

Placering Distans Tid
4053 4,8 km 00:37:02
4060 5 km 00:39:30
4098 5,2 km 00:42:59
4165 9,7 km 01:20:17

Jag slutade på plats 4147, på tiden 1.22. 20. Det är inte bra. Det är verkligen inte bra. Jag borde skämmas. Och det gör jag.

Men till saken: Jag är där igen. Och i år har jag faktiskt tränat lite. Sedan i juni har jag varit igång regelbundet varje vecka. Lite lite längre och lite lite snabbare varje vecka. Och det börjar faktiskt kännas både bra och kul. Förra året sprang (läs lunkade) jag kanske 6,5 km av 10. Första fem i sträck och sedan gång och lunk varvat. Jag har sett min målgång på film och det var inte vackert.

Med risk för att bygga upp mina egna förväntningar lite för mycket – men i år har jag ändå tränat. I år borde jag kunna göra en mycket bättre tid. Håll tummarna för mig! Och som vanligt utlovas en rapport av framgångarna.

PS. Det är inte kvinnan på bilden som har skrivit texten. Så snabb är hon inte. DS.

Ett svar to “En svart själs bekännelser”

Trackbacks/Pingbacks

  1. En så kallad rapport « - 29 september, 2011

    […] har tidigare gjort ett inlägg om förra årets insats. Den insatsen var varken bra eller särskilt rolig om jag ska vara helt ärlig. Min stora stora […]

Kommentera

