En Ark att minnas

5 Jul

20110705-090811.jpg

20110705-090745.jpg

20110705-090729.jpg

I fredags spelade The Ark på Västerås City Festival. För mig var det troligtvis sista gången jag ser dem spela – det är ju avskedsturnén, trots allt. För elva år sedan hörde jag It takes a fool to remain sane för första gången och varje gång jag hör den minns jag hur det kändes då, första gången jag hörde den. Hur befriande jag tyckte att texten var och hur mycket längtan dem bar med sig. Sen fyllde jag tjugo och K och H vet precis vad det betyder.

Några år efter skrålade jag med i Calleth you, cometh I. Underbart.

Ytterligare ett par år senare fick jag och kompisarna hela Gotland att själva till basgången i Prayer for the weekend.

Förra sommaren grät jag ut hjärtat (hej dålig översättning) till Stay with me. Och i fredags.

Tack Ola och resten av bandet för elva års fantastiskt partygung, elva års eftertänksamhet och elva års glitter. Tack.

Kommentera

