Pioner och spöregn

20 Jun

Naturligtvis köpte jag pioner på vägen hem från jobbet i fredags. Naturligtvis doftar de underbart och får hela lägenheten att kännas somrig.

I går spöregnade det mer eller mindre hela dan, från att jag vaknade till att jag gick och la mig igen. Men det är något speciellt med regniga söndagseftermiddagar. Känslan av att inte behöva göra något alls. Att det är helt ok att ligga inne och läsa, eller lyssna på musik, eller se en gammal film som man redan sett sju gånger. I går var det precis en sådan söndag.

För ärligt talat, ibland är det bara så skönt att slippa värme och solsken. Jag vet inte hur det är med dig, men jag få en nästan överväldigande känsla av att kasta bort livet, universum och allting om jag inte är ute i det fina vädret! När solen skiner ska man vara ute. Man ska bli brun. Man ska vara glad, spontan och full av energi. Hur himmelskt är det då inte med regniga dagar, som lämnar en helt utan förväntningar. När man kan bara vara…

Lämna en kommentar