Om att palla

9 Jan

Efter en synnerligen seg morgon, fortsatte dagen med en lika seg förmiddag. Zzzzzzz….

Jag inledde min fredag med att släpa upp en pall med kataloger från källaren till materialrummet vid mitt kontor. Den var stor och tung och nu är frågan om jag pallar (haha) mer fysisk aktivitet idag. Jag har kassen med, och jag har planerat en sväng i spåret efter jobbet. Men vissa dagar borde man ha stannat i sängen!

Jag längtar verkligen till våren och ljusets återkomst. Jag blir inte direkt piggare av att det mörknar redan vid tvåtiden. Jag längtar efter långa eftermiddagar och ljusa kvällar.

Det är skönt att känna att dagen är så mycket längre och att jag helt plötsligt har mer tid. Ge sig ut och träna framåt kvällningen istället för att somna på soffan. Jag har naturligtvis lika mycket tid efter jobbet i januari som i maj, men att aktivera sig efter 19 under vintern är något jag har problem med.

Inte veckans mest intressanta inlägg kanske… men jag kan inte vara kvick i tanken jämt. Jag lovar att bättra mig.

Kommentera

