Om att slita

7 Jan

Måndagens pass var slitsamt. Fem ynka km skulle jag springa, helst på 32 min. Och, absolut, visst, jag fixade det… men attan vad jag led. Ibland känns varje meter som en evighet. Men jag ger inte upp! Träffade en jobbarkompis på gymet. Han verkade iaf lite imponerad av min satsning. Och det är bra att många vet målet, det är svårare att hoppa av då.

Sex fantastiska km står på dagens schema… hell yeah! Efter en brottarlunch med rotmos och korv känner jag mig allt annat än lätt i steget, men det är ju ett par timmar (och ett mellis) kvar.

Jag har kollat lite mer på klädetyg som är med avsett för aktiviteten löpning (och inte aktiviteten soffsittning), men jag är väldigt villrådig. Tights? Inte tights? Linnen, t-shirtar, jackor etc. Vinterfodrat? Köra tunnare variant med underställ? Det lutar åt ett par tunnare tights och en vindjacka för tillfället. Jag har ett bra underställ att komplettera med, och jag undviker ju ändå att träna ute när det är minusgrader.

Velandet fortsätter…

2 svar to “Om att slita”

  1. OS (Su-San Oh) 7 januari, 2009 den 19:16 #

    Hej, hittade din blogg via jogg.se (heter OS där). Kul att läsa om din satsning. Vad ambitiöst, men också sansat att följa ett program för att slippa skador. Lycka till. Su-San Oh

    • Sophia 8 januari, 2009 den 08:30 #

      Tack Su-San! Jag hoppar verkligen att både kroppen och knoppen ska tycka att det är kul hela vägen till målet… det visar sig antar jag. Jag är inte så bergfast i mina mål att de inte kan förändras allt eftersom. Kanske jag ska nöja mig med milen och sedan göra den distansen bättre och bättre? Åter igen, det visar sig! Vi ses på jogg.se!

Kommentera

