Om att imponeras

7 Jan

Jag klämde mina planerade 6 km på bra tid idag! Det kändes helt ok. Jag känner skillnad till det bättre, nästan varje gång jag springer nu.

Men det är naturligtvis normalt, eftersom jag fortfarande är så färsk i spåret. Kurvor brukar alltid peka uppåt i början…

Eftersom det fortfarande är för kallt för mig ute (förstår inte att jag är så klen i andningen) så håller jag till på gymet. Idag hade jag sällskap i ”spåret” av en ung tjej. Söte Jesus! Hon sprang 16 km på 75 minuter. Jag var grymt imponerad, minst sagt. Och ödmjuk.

Men, det var bra för motivationen. Jag försökte föreställa mig min egen utveckling i en inte alltför avlägsen framtid och kände att ”banne mig, det kan nog gå!”.

Har registrerat mig som medlem på jogg.se idag och har tänkt föra träningsdagbok där. Jag passade på att ställa en fråga i forumet om löparkläder, eftersom det är mitt stora dilemma för tillfället (dagens i-landsproblem, jag vet). Fick flera svar på en gång. Jag tackar och bockar.

Men, det verkar ha följt med en oväntad bieffekt av min aktivitet där. Trafiken hit till bloggen ökade genast, eftersom det finns en länk från min profil på jogg.se. Gaah, måste jag skriva lite mer seriöst nu? Hittills är det ju bara den närmsta fanklubben som läst mina synnerligen ogenomtänkta inlägg.

Hmmm, de får ta mig som jag är tror jag bestämt… eller…

För övrigt; mina 6 km idag känns verkligen som babynivå, efter att ha läst diverse inlägg om glädjen över Skövde 6-timmars och liknande. Jag tröstar mig med att alla har varit färskingar någon gång.

Kommentera

