Om ursäkter och vinterns vedermödor

5 Jan

Som sagt här kommer ursäkterna.

Eftersom jag får astma av ansträngning i köldgrader (ja, även av liten ansträngning) så kan jag inte springa utomhus när det är under nollan.

Vad göra? Jag brukar pallra mig iväg till gymet och löparbandet, vilket jag faktiskt trivs rätt bra med. Men, jag säger bara men, när det är -15 grader ute, är det inte kul attt lämna den gosiga tillvaron under filten. Det tar emot, så att säga. Varför? Ska det behöva förklaras…

Först ska man klä sig i underställ, polarjacka och dubbla vantar, bara för att ta sig till gymet. Sen, ska man cykla i den iskalla och torra luften, utan att utveckla astma. Sen ska man klä av sig alla lager. SEN, äntligen, ska man springa. Sen ska man alldeles slut och dyngsur klä på sig alla lager med kläder igen. Sen ska man cykla hem utan att utveckla astma, upp för den låååånga backen och upp för den lååånga trappan. Det är fan inte värt det!

Undrar om jag behöver ändra inställning till vädret?

Resten av usäkterna innefattar benhinneinflammation på högerbenet, samt att det är svårt att kombinera social tillvaro med träning. Jul- och nyårslediga vänner = mycket god mat och alkohol = trevligt kvällen innan = svårt att träna effektivt dagen efter.

Kommentera

