Om sanningen ska fram

5 Jan

Minns någon denna planering från ett par inlägg tidigare? Här kommer denna sanna rapporten om hur det verkligen gick. Ursäkterna kommer i nästa inlägg.

1 pass på söndag innan tåget går. Det var en fantastiskt solig och härlig söndag, så jag sprang ute. Pust och stön… det räcker med precis under nollan så får jag astma. Ingen bra idé alltså… Men jag sprang kanske 3-4 km

1 pass på tisdag förmiddag (23:e), medan familjen fortfarande jobbar (bygger på att jag har handlat klart och lagat julgodis tidigare, men det kan jag fixa på söndag kväll, eller lördag eftermiddag). Pyttsan, det blev inget… Jag gick och fikade med Martin instället. Men jag tog faktiskt en runda på julaftons förmiddag. Ca 3.5 km, det kändes bra. Ute och på asfalt, men ändå.

1 pass på jul- eller annandagen, beroende på hur de dagarna ska firas. Ska jag besöka mina farföräldrar, så är sträckan hem från dem till mina föräldrars hus ett ganska lagom pass. Pass…

1 pass söndag 28:e. Då har jag kommit hem igen och kan köra som vanligt, enligt mina rutiner. Jo, jag kom faktiskt till skott den 28:e. Och jag körde 6 km av bara farten… utan uppehåll! Hastigheterna låg mellan 8.6 och 10 km/h. Jag körde faktiskt hela 4:e kilometern i 10 km/h. Vansinnigt nöjd med mig själv!

1 pass 30 januari. Nä, jag var bakis istället…

1 pass 2 januari. Jodå, det blev av. 6.5 hårt ihopkämpade kilometer + en kilometer promenad. Totalt sprang jag 3 + 3.5 km. Hård dag, trött i huvudet och trött i benen.

1 pass 4 januari. Fucking hell NO! Det var nästan 15 minusgrader ute. Jag går inte ut frivilligt då. Jag får som sagt astma av ansträngning i köldgrader, och jag har ingen lust att dö redan på väg till passet.

Kommentera

