Om att kombinera två intressen

5 Jan

Jag har ett stort och varmt intresse. Kläder. Intre trodde jag att min nya hobby skulle ge tillfälle till så mycket av den varan.

Jag är helt utan stil och finess när jag tränar. Gamla, slappa yogabyxor och vilken som helst t-shirt som ligger i närheten när jag packar kassen. Ute är ännu värre. Samma outfit, men kombinerat med ett underställ under och en gammal träningsoverallsjacka ovanpå (fortfarande sladdriga yogabyxor alltså). Jag ser förskräcklig ut, helt enkelt, och skäms naturligtvis när jag möter någon. Och så kan vi ju inte ha det!

Synd bara att snygga och funktionella kläder är så dyrt. Jag funderar över när jag ska anse mig som en riktigt löpare, så att jag utan risk för dåligt samvete och oanvänd kläduppsättning, kan shoppa loss på närmsta sportshop.

Moment 22 alltså, springer jag först och lider i mina gamla paltor och köper kläderna sen, när jag tycker att jag gjort mig förtjänt av dem, eller, köper jag först och springer sedan med lätta och välklädda steg fram till målet? Hmmm. tough one…

De som känner mig ropar nu unisont ”troligt att du kan vänta med att köpa kläder!”. Men jag har faktiskt ett dumt och tråkigt drag av dumsnålhet som kickar in, så fort det inte gäller vanliga kläder. Exempel; jag har i ett år funderat på att köpa en iPod Shuffle för 400 spänn, men tycker hela tiden att det är för dyrt. Men, tvekar jag tre sekunder senare att köpa en kofta på SOLO för nästan 1500 spänn?! Nej, nej, inte ett dugg.

Fortsättning följer…

Nu ska jag ta mitt ömma ben och mina gamla kläder och bege mig till gymet.

3 svar to “Om att kombinera två intressen”

  1. Annelie 7 januari, 2009 den 23:49 #

    Måste bara säga att jag tycker det är komiskt (tragiskt) att det är fler än jag som har samma dilemma. Jag köpte ett par springtajts i somras och kan fortfarande känna mig lite dum i de trots att de är så sköna! (Nike,k 350:- på stadium) Det blir ju i och för sig inte bättre av att jag har en dallerrumpa men sköna är de! Hur som helst är det roligare att jogga, springa eller vad man nu gör i kläder som gör att man varken fryser för att man har fel kläder på sig eller för att svetten torkar in på ryggen utan man helt enkelt håller en hyfsat bra temperatur. Lycka till!

  2. Annelie 8 januari, 2009 den 00:05 #

    Glömde en sak: jag tycker det är väldigt mkt trevligare att springa till musik. Simple Plan har gjort bra träningsmusik (i mitt tycke), även om texterna är lite derprimerande. Med andra ord, om du inte har en ipod skulle jag säga att det är en bra grej att köpa. Om du sedan inte vet var du ska ha den under springturen kan du alltid stoppa den i bh:n…

    • Sophia 8 januari, 2009 den 08:27 #

      Tack för tipset! Jag hade uppenbarligen varit snäll för tomten kom med en iPod Shuffle. Så den har jag invigt med stor glädje. Till vardags är jag en helt vanlig rocker, men när jag springer har jag märkt att jag peppas mest av eurodisco från sent 90-tal tidigt 2000-tal…

Kommentera

