Om kontinuitet och rutiner

19 Dec

Julen är snart här. Det ställer såklart till det för mig. Jag ska åka bort för att fira jul och kommer alltså bort från allt vad rutiner heter. Jag har verkligen försökt planera mina dagar under jul- och nyårshelgen, för att inte tappa något pass.

Jag vet att om jag klarar schemat, även under julhelgen, så klarar jag resten också. Att inte få följa mina invanda rutiner förstör verkligen mycket planer för mig. Det ska inte få hända denna gång. Och om jag kan bevisa att det funkar nu, då ska det banne mig funka över mindre rutinbrott också.

Planen lyder som följer:

  • 1 pass på söndag innan tåget går.
  • 1 pass på tisdag förmiddag (23:e), medan familjen fortfarande jobbar (bygger på att jag har handlat klart och lagat julgodis tidigare, men det kan jag fixa på söndag kväll, eller lördag eftermiddag)
  • 1 pass på jul- eller annandagen, beroende på hur de dagarna ska firas. Ska jag besöka mina farföräldrar, så är sträckan hem från dem till mina föräldrars hus ett ganska lagom pass.
  • 1 pass söndag 28:e. Då har jag kommit hem igen och kan köra som vanligt, enligt mina rutiner.
  • 1 pass 30 januari.
  • 1 pass 2 januari.
  • 1 pass 4 januari.

Rapprt följer!

Kommentera

