Om bakslag

19 Dec

Igår, torsdag, körde jag ett pass efter jobbet. Och trots (eller kanske på grund av) att jag lassat in som en häst till lunch, ätit ett mellis och en extra banan på vägen, så fanns inte energin där. Trött, orkelös och utan kraft att motivera mig själv.

Jag vet såklart att det går upp och ner, att dagsformen varierar. Men jag gillar det inte! Det tål att upprepas: Inte!

Efter många om och men, hade jag iag, till slut klarat av 5 km löpning. Det var passets mål. Men jag var tvungen att lägga in småavsnitt med gång för att orka. Och det kändes väldigt tungt i benen.

Dagens positiva var att jag sprang första 3 km sammanhängande och med något högre fart än tidigare, 9 km/h, resten av passet 8.6 km/h.

Jag har således bestämt mig för att vila till söndag, för att benen ska få lite lugn och ro.

Kommentera

