Om aktivitet

19 Dec

Ja, det är ett faktum. Det är mer aktivitet i spåret än i bloggen. Sen senaste inlägget har jag hunnit med två pass.

I tisdags funderade jag över vilket schema jag ska följa. Jag bestämde mig i omklädningsrummet för att det får bli halvmaraschemat fram till september. Därefter uppdaterar jag mig till marathon. Det känns bra att ha bokat in ett delmål, så nu satsar jag på det till att börja med.

Tisdagens pass innefattade iaf att springs 5 km, helst i följd, på ca 32 minuter. Vilket borde motsvara en hastighet på lite drygt 9 km/h. Jag lunkade på i 8.6 km/h och klarade hela sträckan galant. Det kändes verkligen bra.

Min hjärna börjar också ställa in sig på att stötta mig och jag peppar mig själv alldeles utmärkt. ”Kom igen, bara fem minuter till, bara fyra och en halv…”

Kommentera

