Om att packa kassen

16 Dec

Att packa träningskassen är nästan det värsta med hela träningskonceptet.

Jag använder gärna kjol på jobbet. Om jag då går direkt till träningen efter, så tycker åtminstone jag att det uppstår ett problem. Efter träningen, när man är svettig och dan, är det lögn att dra på sig ett par strumbyxor och kjol och hoppa på cykeln.

Lösningen? Ta med inte bara en uppsättning träningskläder, utan två. Först en uppsättning att träna i. Eftersom de oftast är dyngsura efter, är de inte heller så mysiga att cykla hem i, i synnerhet som det är minusgrader ute, och i synnerhet som byxorna är knäkorta. Alltså, extra byxor och extra tröja att använda endast på vägen hem.

Det låter som en bagatell, jag vet. Men problemet är att eftersom så många saker ska ner i lilla kassen, (skor, vattenflaska, strumpor etc.etc. och alltså två par byxor och två tröjor), så glömmer jag alltid något. Alltid. Hur svårt ska det va? 

Idag var strumpor det sista jag kom på när jag stormade ut genom dörren, lite sen till jobbet. Bara att vända. Jag hade blivit mycket irriterad om jag suttit i omklädningsrummet och inte haft några strumpor. Barfotalöpning känns som givna skavsår…

 Detta om detta, jag ser fram emot kvällens träning. Jag ser inte fram emot att komma på vad som inte finns i kassen, men som borde finnas där…

Kommentera

