Ny vecka, ny träning

16 Dec

Jodå, så är det. Ny vecka, ny träning. Jag har faktiskt sett fram emot kvällens pass. Eftersom det gick så bra i lördags, känns det motiverat att köra på ännu hårdare.

Jag övervägen att anmäla mig till Stockholms halvmarathon som går i mitten av september. Det är halvvägs in i satsningen mot det stora målet, och det kan kännas skönt att ha ett mål även i år. Men, det rör till mitt program lite. Hur ska jag göra nu?

Det finns ju ett program som är avsett för den som vill springa en halvmara, precis som det finns ett program som marathon. Jag funderar på att hoppa på det istället, och börja köra marathonprogrammet efter september. Låter det vettigt? Jag tycker ju det, men vad vet jag. Iaf, loppet går i vecka 37, och programmet är på 20 veckor. Kanske att jag skulle dubblera de veckorna, med start nu… och sen köra fram till start. Hmmm, det tål att tänkas på, iaf fram till 16.00, när det är dags att promerna iväg till träningen.

Det är spännande för mig också ska jag säga, att inte ha mer koll på sig själv… men följ med ett tag till så kommer det visa sig hur jag gjort.

Nu ska jag äta mellanmål så jag orkar träna.

Tjipp

Kommentera

