Facit, dag 2

12 Dec

Ok, dag 2 var ju igår. Men jag var så mosig igår kväll, att det inte blev någon rapport.

Nya skor och nytt pass. Det gick båda bra och lite dåligt, skulle jag vilja påstå. Jag börjar med det mindre bra: AAAJJJ, mina hålfötter är numer transformerade till vattenblåsor. AAJ, igen. Fast det går mycket bättra att gå idag, än jag trodde direkt efter passet igår. Så det är ju en tröst.

Nu till det mer bra: Jag klarade av träningsmålet igår.

  • 14 min löpning, 8.6 km/h, check!
  • 10 minuter rask promenad, ca 5.6 km/h,check!
  • 14 min löpning, 7.6 km/h, check!

Vilken skön känsla det var. Jag visste ju att jag borde klara det, utan allt för mycket lidande. Men måndagens pass gjorde mig ändå lite nervös. Sista 14 minutrarna borde förvisso har körts i något högre tempo, men det kommer. Det kommer.

Sen åt jag en fantastiskt god pastasås till middag och slöade på soffan resten av kvällen…

Kommentera

