Om att upptäcka nya kontinenter

10 Dec

Men, gårdagskvällens höjdpunkt var ändå de handskar som jag fick på köpet med skorna. Butiken skickade med ett par träningshandskar från Reebook ”som du kan ha, när du springer”, som expediten uttryckte det.

Jag slutar aldrig att fascineras över alla specialprylar och -behov som följer med nya ”hobbies”. Jag har ju inte kommit dit, att jag upptäckt detta än.

De små handskarna hade en ficka på ovansidan, där man säkert kan stoppa husnyckeln (jättesmart, faktiskt!) medan man tränar. De hade mesh mellan fingrarna så att värmen och fukten kan ta vägen någon stans. De hade reflexränder och små greppytor i handflatorna. Men, det bästa av allt. De hade små springor på långfingrarna, så att man kan sticka ut fingertoppen, för att, till exempel, (och det är vad som stod på förpackningen) fixa med MP3-spelaren. Allvarligt.

Jag skrattar nu. Men jag kommer säkert tycka att det är alldeles fantastiskt om ett halvår.

Jag ser verkligen fram emot nästa upptäckt.

2 svar to “Om att upptäcka nya kontinenter”

  1. Annelie 8 januari, 2009 den 00:12 #

    Att ha någonstans att stoppa nyckeln är bra. Efter ett ganska långt pass i somras upptäckte jag att jag tappat nyckeln någonstans på vägen… Det var bara att gå tillbaka hela vägen för att inte hitta den, gå hem och se att den inte satt i dörren och sedan gå hem till min kompis som har min reservnyckel… Det blev ett långt träningspass och att säga att jag var hungrig efteråt var bara förnamnet (dessutom hade jag lagt inte benstyrka i slutet på passet)… Så nu förtiden kollar jag några gånger under passet att nyckeln är kvar…

    • Sophia 8 januari, 2009 den 08:32 #

      Oh, jag lider med dig! Jag brukar stoppa nyckelknippan i min låsbara brevlåda och sedan ta med den lilla nyckeln till den. Skulle den försvinna är det inte allt för svårt att bryta sig in i brevlådan – mycket lättare än att bryta sig igenom dörren 🙂 Den lilla nyckeln är också perfekt att stoppa i vantens ficka!

Kommentera

