Första träningsdagen

8 Dec

Jaha ja…

Idag, måndag, är min första träningsdag. Det känns onekligen lite läskigt, men på ett bra sätt.

Jag har bestämt mig för att jag ska följa Anders Szalkais träningsprogram på marathon.se. Men jag har tänkt dra ut på det, eftersom jag satsar på 2010 och inte på 2009, som programmet egentligen är tänkt för. Som en äkta amatör tänker jag hitta på en egen variant. Idéen är att köra varje vecka 2 gånger (eller kanske 3), innan jag går vidare. Hoppas det funkar?!

Jag har bestämt mig för att börja med programmet för de som hoppas kunna springa på 5 timmar.

2 svar to “Första träningsdagen”

  1. Markus 8 december, 2008 den 10:56 #

    Jag hittade den!You go girl!Jag har för mig att jag en gång i tiden, när jag hade samma ambition som du, även jag sneglade på detta träningsprogram. Detta var dock under förra seklet.Vad blir det för träning idag då?

    • Sophia 8 december, 2008 den 12:54 #

      Det var något om att gå, sen jogga, sen gå, sen jogga… du förstår idéen. Men jag fegstartar med löpbandet på gymmet.

      Det är inte försent för dig heller! Du kan ta det som ”på topp när jag är 35 istället för 30”.

Kommentera

